Prenosimo Vam dio članka u kojem je direktorica HEP-ESCO dala intervju vezan za primjenu projekata energetske učinkovitosti u hotelijerskom sektoru
Kada Hotel Adria u Biogradu na početku nove sezone rada nakon zimske stanke ponovo otvori vrata, bit će to važan događaj ne samo za njegova vlasnika i goste nego u izvjesnom smislu i za cijeli hrvatski turizam. Bit će to, naime, prvi hotel u Hrvatskoj koji ESCO modelom povećava en. učinkovitost, a ujedno dokazuje svoju ekološku osviještenost.
Modernizacija energetskih postrojenja u biogradskom Hotela Adria – sa 140 soba i 320 kreveta, koji uobičajeno radi od travnja do listopada – upravo je u tijeku. Budući da se ostvaruje po u svijetu cijenjenom i priznatom modelu ESCO kojim se investicija otplaćuje iz ušteda u potrošnji energije, to je za vlasnika put kako na najpovoljniji način realizirati investiciju te novim pristupom potrošnji steći cijenjeni epitet “zelenog hotela”.
Projekt je pokrenut zbog nastojanja investitora da smanji potrošnju lož-ulja i električne energije – ističe HEP ESCO-ov voditelj projekta dipl. ing. Žarko Mudrovčić. Radi se o vrlo zanimljivom povezivanju en. učinkovitosti i obnovljivih izvora energije, po čemu će ovaj hotelski objekt i u iskustvima HEP ESCO-a imati posebno mjesto”, saznajemo od direktorice te tvrtke mr. sc. Gordane Lučić.
Vrijednost 1. faze investicije je 1,2 milijuna kuna, a povrat uloženog očekuje se za 6 godina. Prosječan je vijek trajanja ugrađenih postrojenja je oko 30 godina.
Kada ujesen hotel gostima zatvori vrata, krenut će nova etapa ulaganja u proizvodnju el. energije iz fotonaponskog sustava te izgradnju nadzorno-upravljačkog sustava za električnu i toplinsku energiju i vodu.
Osim što će poboljšati en. učinkovitost i to iz obnovljivih izvora, a da prije ne mora osigurati financijska sredstva za investiciju, Adria u suradnji s HEP ESCO-om gradi imidž hotela koji brine o zaštiti okoliša što će mu podići ugled na tržištu. Naime, bit će to presudan korak prema stjecanju statusa “zelenog” hotela kakve ekološki osviješteni turisti sve više traže.