U Beču je 25. svibnja, tehničkim posjetama završeno XIX. savjetovanje Međunarodne konferencije vijeća za distribucijske sustave (CIRED: akronim od International Conference on Electricity Distribution), čiji je član i Hrvatska.
Bilo je to do sada najveće okupljanje svjetske elektrodistribucijske zajednice, s više od 1100 registriranih sudionika iz šezdesetak zemalja svijeta – od toga dvadesetak iz Hrvatske, više od 600 referata na zasjedanju – sedam iz Hrvatske, više od 400 panelskih prezentacija, više od 20 okruglih stolova, pet stručnih radionica te uz šezdesetak tvrtki iz cijelog svijeta kao izlagača. Referati su raspravljani u šest CIRED-ovih tehničkih odbora: „Mrežne komponente“; „Kvaliteta električne energije i elektromagnetska kompatibilnost“; „Pogon, vođenje i zaštita sustava“; „Distribuirana proizvodnja; gospodarenje i korištenje električne energije“; „Razvoj distribucijskog sustava“ i „Regulacija, upravljanje i organizacija te pripadajući informatički sustavi“. Uz ova glavna zasjedanja odbora, po dva dnevno - u zgusnutoj satnici istodobno su održavane prezentacije referata na panelima, kao i ostala stručna izlaganja i sastanci radnih grupa.
Na svečanom otvaranju Savjetovanja 21. svibnja, u inauguracijskom govoru predsjednika CIRED-a dr. Adolfa Schweera iz RWE-a, Hrvatska i predsjednik našeg Nacionalnog ogranka mr.sc. Kazimir Vrankić posebno su izdvojeni kao vrlo aktivni Ogranak i budući član Upravnog vijeća CIRED-a. Sljedeće, jubilarno XX. savjetovanje bit će u lipnju 2009. u Pragu.
Nužni kolačići - omogućuju interakciju s uslugom ili internetskom lokacijom kako biste mogli pristupiti osnovnim značajkama za pružanje te usluge. Odnose se na zatraženu uslugu kao što je, npr. identifikator sesije trenutačnog posjeta.
Funkcionalni kolačići - omogućuju internetskoj stranici pružanje poboljšane funkcionalnosti i personalizaciju, npr. pamćenje jezika na kojem se prikazuje sadržaj stranica toga internetskog mjesta.
Statistički kolačići - omogućuju prikupljanje podataka u agregiranom obliku bez identificiranja samoga korisnika. Služe za praćenje ponašanja korisnika na internetskoj stranici u svrhu istraživanja tržišta i praćenja analitike. Ovi uvidi omogućuju internetskoj stranici poboljšavanje sadržaja i razvijanje boljih značajki koje unaprjeđuju korisnički doživljaj.
Marketinški kolačići - omogućuju prikupljanje informacija o navikama i ponašanju korisnika na internetskom mjestu radi objavljivanja relevantnih oglasa za korisnika usklađenih s njegovim interesima. Također se mogu koristiti i za mjerenje učinkovitosti neke kampanje.