Yesterday, at the ceremony for the occasion, TE-TO Zagreb cogeneration plant was awarded the certificate ISO 14000:2004 which is related to environmental protection. Thereby HEP has for the first time successfully certified one of its plants to this standard, for the largest thermal power plant in Croatia.
The certification audit was carried out in December 2005 by the international certification firm BVQI. Ivan Mravak, President of HEP Management Board, said that this achievement is a result of the systematic environmental policy implemented by HEP on a continuous basis. The obtaining of the certificate, he added, is a result of a one-year joint work by HEP Development Department, which led and supervised the project, APO, responsible for consulting and documentation, and TE-TO Zagreb CHP where the system was implemented. The certifying will continue in other power plants and expand to other business activities in order for HEP to meet high European standards in environmental protection, said I. Mravak. By implementing this pilot project TE-TO Zagreb established a functional environmental management system, consisting of precisely defined procedures run and overseen by specially trained experts.
Nužni kolačići - omogućuju interakciju s uslugom ili internetskom lokacijom kako biste mogli pristupiti osnovnim značajkama za pružanje te usluge. Odnose se na zatraženu uslugu kao što je, npr. identifikator sesije trenutačnog posjeta.
Funkcionalni kolačići - omogućuju internetskoj stranici pružanje poboljšane funkcionalnosti i personalizaciju, npr. pamćenje jezika na kojem se prikazuje sadržaj stranica toga internetskog mjesta.
Statistički kolačići - omogućuju prikupljanje podataka u agregiranom obliku bez identificiranja samoga korisnika. Služe za praćenje ponašanja korisnika na internetskoj stranici u svrhu istraživanja tržišta i praćenja analitike. Ovi uvidi omogućuju internetskoj stranici poboljšavanje sadržaja i razvijanje boljih značajki koje unaprjeđuju korisnički doživljaj.
Marketinški kolačići - omogućuju prikupljanje informacija o navikama i ponašanju korisnika na internetskom mjestu radi objavljivanja relevantnih oglasa za korisnika usklađenih s njegovim interesima. Također se mogu koristiti i za mjerenje učinkovitosti neke kampanje.