The Government of the Republic of Croatia at its session of February 2, 2006 adopted, pursuant to Article 29 of the Energy Act, one of the most important pieces of secondary legislation - General Conditions of Electricity Supply.
The General Conditions of Electricity Supply regulate: procedure for issuing preliminary connection approval and creating conditions for connection to the electric network; procedure for issuing connection approval; conditions for connection, electricity supply and network use; quality of electricity supply; mutual contractual relations between energy undertakings and network users; rights and obligations of energy undertakings and network users; conditions for metering, billing and payment for the electricity supplied; conditions for the application of restriction or suspension of supply; procedures for determining and billing for illegal consumption of electricity. These General Conditions come into force on the eighth days after being published in Narodne Novine and apply from April 1, 2006. As from the date of application of these General Conditions, the General Conditions of Electricity Supply (Narodne Novine 8/91, 61/92, 70/92, 78/93 and 81/97) become invalid.
Nužni kolačići - omogućuju interakciju s uslugom ili internetskom lokacijom kako biste mogli pristupiti osnovnim značajkama za pružanje te usluge. Odnose se na zatraženu uslugu kao što je, npr. identifikator sesije trenutačnog posjeta.
Funkcionalni kolačići - omogućuju internetskoj stranici pružanje poboljšane funkcionalnosti i personalizaciju, npr. pamćenje jezika na kojem se prikazuje sadržaj stranica toga internetskog mjesta.
Statistički kolačići - omogućuju prikupljanje podataka u agregiranom obliku bez identificiranja samoga korisnika. Služe za praćenje ponašanja korisnika na internetskoj stranici u svrhu istraživanja tržišta i praćenja analitike. Ovi uvidi omogućuju internetskoj stranici poboljšavanje sadržaja i razvijanje boljih značajki koje unaprjeđuju korisnički doživljaj.
Marketinški kolačići - omogućuju prikupljanje informacija o navikama i ponašanju korisnika na internetskom mjestu radi objavljivanja relevantnih oglasa za korisnika usklađenih s njegovim interesima. Također se mogu koristiti i za mjerenje učinkovitosti neke kampanje.