EN
Imam li pravo na samoočitanje brojila?

Imam li pravo na samoočitanje brojila?

Svaki kupac kategorije kućanstvo koji ima šestomjesečni obračun, ima pravo (na temelju zahtjeva) na samoočitanje stanja brojila. Naknada za izradu mjesečnog obračuna kod kupaca u sustavu samoočitanja, od 1. listopada 2015. godine se ne zaračunava. U nastavku je pregled prava i obveza za kupce koji žele plaćati mjesečnu potrošnju na temelju samoočitanja:
  • HEP-Operator distribucijskog sustava d.o.o. dužan je kupcu kategorije kućanstvo, na njegov zahtjev, omogućiti samostalno očitavanje stanja brojila.
  • Podatke o stanju brojila korisnik mreže dužan je dostaviti na zadnji dan u mjesecu s dopuštenim odstupanjem od -6/+2 dana (svaki mjesec).
Kupac stanje brojila može, bez naknade, dostaviti putem:
 
web aplikacije Moja mreža,
telefonskog govornog automata (0800 0555),
besplatnog kontakt broja područne elektre,
te slanjem SMS poruke na broj 811551
(po cijeni SMS-a određenoj unutar Vaše mobilne tarife).
 
  • Kupac u sustavu samoočitanja ima mjesečno obračunsko razdoblje na temelju obračuna čija se izrada ne naplaćuje i dobiva mjesečni račun.
  • U mjesecu u kojem kupac HEP ODS-u ne dostavi podatke o stanju brojila, obračun se temelji na potrošnji električne energije koju procjenjuje HEP ODS.
  • Kupcu koji u tri uzastopna mjeseca ne dostavi podatke o stanju brojila, HEP ODS će, nakon prethodne pisane obavijesti, ukinuti pravo na samoočitanje stanja brojila do isteka sljedećeg polugodišnjeg obračunskog razdoblja kupca.
  • Kupac gubi pravo na samoočitanje stanja brojila u sljedeće tri kalendarske godine ako se polugodišnja potrošnja električne energije određena prema očitanjima HEP ODS-a razlikuje za više od 30% od zbroja šest uzastopnih mjesečnih potrošnji izračunatih na temelju podataka o stanju brojila dostavljenih od strane kupca.
  • Kupac koji je izgubio pravo na samoočitanje stanja brojila, novi zahtjev može podnijeti nakon isteka razdoblja za koje je izgubio pravo samoočitanja stanja brojila.