Svaki kupac kategorije kućanstvo koji ima šestomjesečni obračun, ima pravo (na temelju zahtjeva) na samoočitanje stanja brojila. Naknada za izradu mjesečnog obračuna kod kupaca u sustavu samoočitanja, od 1. listopada 2015. godine se ne zaračunava. U nastavku je pregled prava i obveza za kupce koji žele plaćati mjesečnu potrošnju na temelju samoočitanja:
- HEP-Operator distribucijskog sustava d.o.o. dužan je kupcu kategorije kućanstvo, na njegov zahtjev, omogućiti samostalno očitavanje stanja brojila.
- Podatke o stanju brojila korisnik mreže dužan je dostaviti na zadnji dan u mjesecu s dopuštenim odstupanjem od -6/+2 dana (svaki mjesec).
Kupac stanje brojila može, bez naknade, dostaviti putem:
web aplikacije
Moja mreža,
telefonskog govornog automata
(0800 0555),
besplatnog kontakt broja područne
elektre,
te slanjem SMS poruke na broj
811551
(po cijeni SMS-a određenoj unutar Vaše mobilne tarife).
- Kupac u sustavu samoočitanja ima mjesečno obračunsko razdoblje na temelju obračuna čija se izrada ne naplaćuje i dobiva mjesečni račun.
- U mjesecu u kojem kupac HEP ODS-u ne dostavi podatke o stanju brojila, obračun se temelji na potrošnji električne energije koju procjenjuje HEP ODS.
- Kupcu koji u tri uzastopna mjeseca ne dostavi podatke o stanju brojila, HEP ODS će, nakon prethodne pisane obavijesti, ukinuti pravo na samoočitanje stanja brojila do isteka sljedećeg polugodišnjeg obračunskog razdoblja kupca.
- Kupac gubi pravo na samoočitanje stanja brojila u sljedeće tri kalendarske godine ako se polugodišnja potrošnja električne energije određena prema očitanjima HEP ODS-a razlikuje za više od 30% od zbroja šest uzastopnih mjesečnih potrošnji izračunatih na temelju podataka o stanju brojila dostavljenih od strane kupca.
- Kupac koji je izgubio pravo na samoočitanje stanja brojila, novi zahtjev može podnijeti nakon isteka razdoblja za koje je izgubio pravo samoočitanja stanja brojila.