NADLEŽNOSTI HEP ODS-a |
- reklamacije očitanih/potrošenih količina kWh |
- zahtjev za promjenu količina kWh predviđene polugodišnje potrošnje (akontacije) |
- zahtjev za samoočitanje |
- zahtjevi za izdavanje elektroenergetskih suglasnosti |
- zahtjev za promjenu kategorije kupca |
- zahtjev za početak korištenja mreže |
- zahtjev za promjenom tarifnog modela |
- zahtjevi vezani za brojilo (montaža/demontaža/zamjena, ugradnja) |
- zahtjev za ograničenje/povećanje priključne snage |
- zahtjev za premještanje OMM-a |
- zahtjev za provjeru ispravnosti brojila i mjerne opreme |
- zahtjev za daljinsku kontrolu brojila |
- zahtjev za izvanredno očitanje stanja brojila |
- zahtjev za privremenu obustavu el. energije |
- ostali zahtjevi u okviru djelatnosti |
NADLEŽNOSTI OPSKRBLJIVAČA |
- reklamacije na opomenu, kamatu, nepriznatu uplatu |
- informacije o računu |
- informacije o stanju duga |
- izdavanje i ispis računa za električnu energiju |
- zahtjev za sklapanje ugovora o opskrbi električnom energijom |
- zahtjev za povrat preplate |
- zahtjev za reprogram plaćanja dugovanja |
- prijepisi vlasništva |
- zahtjev za raskid ugovora o korištenju mreže |
- zahtjev korisnika mreže za prijenos ugovora |
Kod promjene vlasništva zahtjev za sklapanje ugovora odnosno raskid ugovora o korištenju mreže predaje se kod odabranog opskrbljivača.
U nastavku je popis aktivnih opskrbljivača abecednim redom.
OPSKRBLJIVAČ | KONTAKT TELEFON | |
---|---|---|
E.ON Energija d.o.o. | 0800 8777 | info@eon.hr |
ENNA Next d.o.o. | 0800 66 22 | kucanstva@enna-next.hr |
GEN-I Hrvatska d.o.o. | 01 6419 600 | info@gen-i.hr |
HEP - Opskrba d.o.o. | 0800 5255 | https://open.hep.hr/ords/f?p=230:1 |
HEP ELEKTRA d.o.o. | 0800 300 303 | https://www.hep.hr/elektra/kontakti/1556 |
MET Croatia Energy Trade d.o.o. | 01 618 7850 | info.metcro@met.com |
PETROL d.o.o. | 01 668 0000 | struja@petrol.hr |
OPSKRBLJIVAČ | KONTAKT TELEFON | |
---|---|---|
E.ON Energija d.o.o. | 0800 8777 | info@eon.hr |
ENNA Next d.o.o. | 01 2100 731 | poslovni@enna-next.hr |
GEN-I Hrvatska d.o.o. | 01 6419 600 | info@gen-i.hr |
HEP - Opskrba d.o.o. | 0800 5255 | https://open.hep.hr/ords/f?p=230:1 |
HEP ELEKTRA d.o.o. | 0800 300 303 | https://www.hep.hr/elektra/kontakti/1556 |
MET Croatia Energy Trade d.o.o. | 01 618 7850 | info.metcro@met.com |
PETROL d.o.o. | 01 668 0000 | struja@petrol.hr |
Broj OMM-a sastoji se od 10 znamenki i nalazi se na računu za električnu energiju (obično na poleđini računa).
Podatak o broju OMM-a neophodan je za identifikaciju mjernog mjesta i dostavu stanja brojila.Broj brojila je serijski/tvornički broj brojila.
Broj brojila u pravilu se nalazi i na poleđini računa za električnu energiju.
Na što obratiti pozornost kod odabira tarifnog modela?
Odabirom odgovarajućeg tarifnog modela možete utjecati na visinu vaših troškova za utrošenu električnu energiju. Tarifni model ovisan je o tehničkim uvjetima određenog mjernog mjesta. Ako želite promijeniti tarifni model, obratite pozornost na tip vašeg brojila (jednotarifno ili višetarifno), budući da pojedini tarifni modeli zahtijevaju određeni tip brojila.
Koliko se plaća promjena tarifnog modela?
Svakom kupcu je omogućen odabir tarifnog modela koji najviše odgovara njegovom načinu potrošnje. Svakako provjerite omjer potrošnje koji ostvarujete kako biste mogli procijeniti kojim tarifnim modelom ostvarujete najveće uštede.
Promjena tarifnog modela naplaćuje se sukladno Cjeniku nestandardnih usluga.
Zahtjev za promjenu tarifnog modela potrebno je uputiti područnoj elektri.
Korisnik kategorije potrošnje poduzetništvo može dostaviti očitanje brojila putem sljedećih kanala dostave:
Kontakt podaci distribucijskih područja dostupni su na poveznici: https://www.hep.hr/ods/pristup-mrezi/distribucijska-podrucja-elektre/25.
Za dostavu očitanja potreban je broj obračunskog mjernog mjesta (OMM) te stanje brojila.
U slučaju nestanka električne energije predlažemo da provjerite je li do nestanka električne energije došlo i u susjedstvu ili se radi o nestanku isključivo u vašem objektu. Ukoliko je riječ o nestanku na široj lokaciji, riječ je o kvaru na elektroenergetskoj mreži. Nadalje, ukoliko je riječ o nestanku električne energije isključivo u vašem objektu, onda je najvjerojatnije riječ o problemu/kvaru na vašoj unutarnjoj instalaciji. Također, nestanak električne energije može biti posljedica najavljenih radova na mreži. Sve informacije o najavljenim radovima, možete pronaći ovdje.
U slučaju nestanka električne energije, preporučamo vam da isključite sva trošila, osim jednog rasvjetnog tijela koje će vam poslužiti za provjeru stanja sustava. Kada se stanje u sustavu normalizira, postupno uključujte trošila koja su vam nužna. Na taj način možete izbjeći kvar na vašim uređajima.
Ako morate napustiti objekt, prije ponovnog početka napajanja električnom energijom, provjerite jeste li isključili sva trošila. Posebno obratite pozornost na trošila koja bi, nakon uspostave napajanja električnom energijom, mogla izazvati požar.
Svi kupci iz kategorije kućanstvo imaju pravo na opskrbu električnom energijom u sustavu javne usluge, ali isto tako imaju pravo odabrati nekog od opskrbljivača na tržištu električne energije. Na tržištu električne energije u Republici Hrvatskoj ima više opskrbljivača.
Kako bi prešli drugom opskrbljivaču, morate sklopiti novi ugovor o opskrbi električnom energijom s odabranim opskrbljivačem. Postupak promjene opskrbljivača provodi odabrani opskrbljivač koji podatke o obračunskim mjernim mjestima kupca, u propisanom obliku i na propisani način, dostavlja HEP ODS-u na obradu. Kupac komunicira s odabranim opskrbljivačem. Nakon sklapanja ugovora o opskrbi električnom energijom s odabranim opskrbljivačem daljnji postupak za vas provodi vaš novi opskrbljivač. Postupak promjene opskrbljivača provodi se bez naknade.
Kako bi postupak promjene opskrbljivača bio proveden na propisan način, neophodno je da svi podaci o Vama kao kupcu i Vašem mjernom mjestu budu poznati i vjerodostojni. Najvažniji podatak koji može osigurati sam kupac je OIB kupca. Svi kupci mogu provjeriti status svog OIB-a (odnosno provjeriti ima li HEP ODS njihov OIB i je li OIB ispravan) na svakom računu za električnu energiju. Također, vrlo je važno utvrditi stanje brojila temeljem kojeg će se razgraničiti potrošnja kupca kod postojećeg opskrbljivača od potrošnje koja će nastati kod novog opskrbljivača, pri čemu kupac može očitano stanje brojila za potrebe razgraničenja dostaviti odabranom opskrbljivaču.
HEP ODS i dalje zadržava status jedinog distributera čija je nadležnost briga za optimalno funkcioniranje sustava, uključujući poslove očitanja, zamjene brojila, otklanjanje kvarova i smetnji u mrežnom sustavu. Od 1. siječnja 2017. svi kupci u RH, neovisno o izabranom opskrbljivaču, dobivat će jedinstveni račun: račun na kojem je objedinjen trošak za opskrbu električnom energijom (potrošnja električne energije) i naknada za korištenje distribucijske mreže. Jedinstveni račun izdaje izabrani opskrbljivač.
Račun za korištenje mreže - mrežarina, određuje se temeljem potrošnje iz odgovarajućeg prethodnog istog obračunskog razdoblja, iskazane kroz mjesečne novčane obveze kupca. Mjesečne novčane obveze, za kupce kategorije kućanstvo, utvrđuju se na način da se predviđena mjesečna potrošnja za pojedinačni mjesec pomnoži s pripadajućim tarifnim stavkama za korištenje mreže (za tarifni model plavi - jednotarifno mjerenje – 0,31 kn/kWh, za tarifni model bijeli - dvotarifno mjerenje - u višoj tarifi 0,35 kn/kWh, a u nižoj tarifi 0,17 kn/kWh; cijene su bez PDV-a) te se dodaje i naknada za mjernu uslugu u iznosu od 10,00kn (bez PDV-a).
Ukoliko kupac promijeni opskrbljivača, a nije podmirio novčane obveze prema HEP ODS-u, on mu ima pravo obustaviti isporuku električne energije sukladno Zakonu o tržištu električne energije. Također, svi opskrbljivači na tržištu električne energije imaju pravo, ukoliko kupac nije podmirio svoje novčane obveze, od HEP ODS-a zatražiti privremenu obustavu isporuke električne energije.
Očitanje brojila kod kupaca kategorije kućanstvo u okviru standardne usluge obavlja HEP ODS svakih 6 mjeseci. Kod promjene opskrbljivača, očitanje brojila HEP ODS-u može dostaviti novi opskrbljivač, zajedno s podacima iz ugovora o opskrbi. Razgraničenje potrošnje između postojećeg i novog opskrbljivača utvrđuje se na jedan od sljedećih načina:
Za kupce kategorije kućanstvo standardno obračunsko razdoblje iznosi 6 mjeseci, a brojila kupaca će se i dalje očitavati dva puta godišnje.
Svaki kupac ima pravo, u bilo kojem trenutku, promijeniti opskrbljivača na tržištu električne energije. Naravno, potrebno je obratiti pozornost na to kakav ugovorni odnos imate s trenutnim opskrbljivačem kako raskid ne bi podrazumijevao dodatne troškove.